In u cuntestu di l'obiettivu di "doppiu carbone" è di a trasfurmazione verde di l'industria mundiale di a zootecnia, a tecnulugia di i picculi elementi traccia peptidici hè diventata u strumentu principale per risolve e duie cuntradizioni di "miglioramentu di a qualità è di l'efficienza" è di a "prutezzione ecologica" in l'industria cù e so caratteristiche d'assorbimentu è di riduzione di l'emissioni efficienti. Cù l'implementazione di u "Regolamentu Co-additivu (2024/CE)" di l'UE è a pupularizazione di a tecnulugia blockchain, u campu di i microminerali organici hè in corsu di una prufonda trasfurmazione da a formulazione empirica à i mudelli scientifichi, è da a gestione estensiva à a tracciabilità cumpleta. Questu articulu analizza sistematicamente u valore applicativu di a tecnulugia di i picculi peptidi, combina a direzzione pulitica di a zootecnia, i cambiamenti in a dumanda di u mercatu, e scoperte tecnologiche di i picculi peptidi, è i requisiti di qualità, è altre tendenze d'avanguardia, è propone un percorsu di trasfurmazione verde per a zootecnia in u 2025.
1. Tendenze pulitiche
1) L'UE hà messu in opera ufficialmente a Legge di Riduzione di l'Emissioni di u Bestiame in ghjennaghju 2025, chì richiede una riduzione di 30% di i residui di metalli pesanti in l'alimentu, è accelerendu a transizione di l'industria versu l'elementi traccia organici. A Legge Green Feed 2025 richiede esplicitamente chì l'usu di elementi traccia inorganici (cum'è u sulfatu di zincu è u sulfatu di rame) in l'alimentu sia riduttu di 50% da u 2030, è chì i prudutti chelati organici sianu promossi cum'è una priorità.
2) U Ministeru di l'Agricultura è di l'Affari Rurali di a Cina hà publicatu u "Catalogu d'Accessu Verde per l'Additivi per l'Alimentazione", è i prudutti chelati à picculi peptidi sò stati elencati cum'è "alternative raccomandate" per a prima volta.
3) Asia sudorientale: Parechji paesi anu lanciatu inseme u "Pianu di Agricultura Zero Antibioticu" per prumove l'elementi traccia da a "supplementazione nutrizionale" à a "regulazione funzionale" (cum'è l'antistress è u rinfurzamentu immune).
2. Cambiamenti in a dumanda di u mercatu
L'aumentu di a dumanda di i cunsumatori per "carne cù zero residui d'antibiotici" hà purtatu à a dumanda di oligoelementi rispettosi di l'ambiente cù alti tassi d'assorbimentu da parte di l'agricultori. Sicondu e statistiche di l'industria, a dimensione di u mercatu mundiale di l'oligoelementi chelati à picculi peptidi hè aumentata di 42% annantu à l'annu precedente in u primu trimestre di u 2025.
A causa di i frequenti climi estremi in America di u Nordu è in l'Asia sudorientale, l'agricultori prestanu più attenzione à u rolu di l'oligoelementi in a resistenza à u stress è in u rinfurzamentu di l'immunità animale.
3. Avanzata tecnologica: a cumpetitività fundamentale di i picculi prudutti di traccia chelati à peptidi
1) Biodisponibilità efficiente, chì rompe u collu di buttiglia di l'assorbimentu tradiziunale
I picculi peptidi chelanu l'elementi traccia avvolgendu ioni metallichi attraversu catene peptidiche per furmà cumplessu stabili, chì sò assorbiti attivamente attraversu u sistema di trasportu di peptidi intestinali (cum'è PepT1), evitendu danni à l'acidu gastricu è antagonismu ionicu, è a so biodisponibilità hè 2-3 volte più alta di quella di i sali inorganici.
2) Sinergia funzionale per migliurà e prestazioni di pruduzzione in parechje dimensioni
I picculi oligoelementi peptidici regulanu a flora intestinale (i batteri di l'acidu latticu proliferanu 20-40 volte), migliuranu u sviluppu di l'organi immunitari (u titru di l'anticorpi aumenta di 1,5 volte) è ottimizzanu l'assorbimentu di nutrienti (u rapportu alimentu-carne righjunghje 2,35: 1), migliurendu cusì e prestazioni di pruduzzione in parechje dimensioni, cumprese u tassu di pruduzzione di l'ova (+ 4%) è l'aumentu di pesu cutidianu (+ 8%).
3) Forte stabilità, prutegge efficacemente a qualità di l'alimentazione
I picculi peptidi formanu una coordinazione multi-dentata cù l'ioni metallichi per mezu di gruppi aminichi, carbossilici è altri gruppi funziunali per furmà una struttura di chelatu à anellu à cinque/sei membri. A coordinazione di l'anellu riduce l'energia di u sistema, l'impedimentu stericu prutege l'interferenze esterne, è a neutralizazione di a carica riduce a repulsione elettrostatica, chì inseme aumenta a stabilità di u chelatu.
Custanti di stabilità di diversi ligandi chì si leganu à ioni di rame in e stesse cundizioni fisiologiche | |
Custante di stabilità di u ligante 1,2 | Custante di stabilità di u ligante 1,2 |
Log10K[ML] | Log10K[ML] |
Aminoacidi | Tripeptide |
Glicina 8.20 | Glicina-Glicina-Glicina 5.13 |
Lisina 7,65 | Glicina-Glicina-Istidina 7.55 |
Metionina 7,85 | Glicina Istidina Glicina 9.25 |
Istidina 10.6 | Glicina Istidina Lisina 16.44 |
Acidu asparticu 8,57 | Gly-Gly-Tyr 10.01 |
Dipeptide | Tetrapeptide |
Glicina-Glicina 5.62 | Fenilalanina-Alanina-Alanina-Lisina 9.55 |
Glicina-Lisina 11.6 | Alanina-Glicina-Glicina-Istidina 8.43 |
Tirosina-Lisina 13.42 | Citazione: 1. Determinazione è usi di e custanti di stabilità, Peter Gans. 2. Custanti di stabilità selezziunate criticamente di i cumplessi metallichi, Base di dati NIST 46. |
Istidina-metionina 8,55 | |
Alanina-Lisina 12.13 | |
Istidina-serina 8.54 |
Fig. 1 Custanti di stabilità di diversi ligandi chì si leganu à Cu2+
E fonti di minerali traccia debbulemente ligati sò più propensi à subisce reazioni redox cù vitamine, olii, enzimi è antioxidanti, affettendu u valore efficace di i nutrienti di l'alimentazione. Tuttavia, questu effettu pò esse riduttu selezziunendu attentamente un oligoelementu cù alta stabilità è bassa reazione cù e vitamine.
Pigliendu e vitamine cum'è esempiu, Concarr et al. (2021a) anu studiatu a stabilità di a vitamina E dopu à un almacenamentu à cortu termine di sulfatu inorganicu o diverse forme di premiscele minerali organiche. L'autori anu trovu chì a fonte di oligoelementi hà influenzatu significativamente a stabilità di a vitamina E, è a premiscela chì utilizava glicinatu organicu avia a più alta perdita di vitamine di 31,9%, seguitata da a premiscela chì utilizava cumplessu di aminoacidi, chì era di 25,7%. Ùn ci era alcuna differenza significativa in a perdita di stabilità di a vitamina E in a premiscela chì cuntene sali proteichi paragunata à u gruppu di cuntrollu.
In listessu modu, u tassu di ritenzione di vitamine in chelati di elementi traccia organici in forma di picculi peptidi (chjamati multi-minerali x-peptidi) hè significativamente più altu ch'è quellu di altre fonti minerali (Figura 2). (Nota: I multi-minerali organici in a Figura 2 sò multi-minerali di a serie di glicina).
Fig. 2 Effettu di e premiscele da diverse fonti nantu à u tassu di ritenzione di vitamine
1) Riduce l'inquinamentu è l'emissioni per risolve i prublemi di gestione ambientale
4. Requisiti di qualità: standardizazione è cunfurmità: piglià a pusizione dominante di a cumpetizione internaziunale
1) Adattazione à e nove regulazioni di l'UE: risponde à i requisiti di e regulazioni 2024/CE è furnisce carte di e vie metaboliche
2) Formulà indicatori obligatorii è etichettà a velocità di chelazione, a costante di dissociazione è i parametri di stabilità intestinale
3) Prumove a tecnulugia di almacenamentu di prove blockchain, carica i parametri di prucessu è i rapporti di prova in tuttu u prucessu
A tecnulugia di i picculi elementi traccia peptidici ùn hè micca solu una rivoluzione in l'additivi per l'alimentazione animale, ma ancu u mutore principale di a trasfurmazione verde di l'industria di l'allevamentu. In u 2025, cù l'accelerazione di a digitalizazione, di a scala è di l'internaziunalizazione, sta tecnulugia rimodellerà a cumpetitività di l'industria attraversu i trè percorsi di "miglioramentu di l'efficienza-prutezzione ambientale è riduzione di l'emissioni-valore aghjuntu". In u futuru, hè necessariu rinfurzà ulteriormente a cullaburazione trà l'industria, u mondu accademicu è a ricerca, prumove l'internaziunalizazione di i standard tecnichi è fà di a suluzione cinese un puntu di riferimentu per u sviluppu sustenibile di l'allevamentu mundiale.
Data di publicazione: 30 d'aprile di u 2025